390هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی خوزستان بیمه شد

390هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی خوزستان بیمه شد
مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: 390هزار و 300 هکتار از محصولات کشاورزی خوزستان تا 30دی پایان مهلت قانونی بیمه ، زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.
محمد آلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم ، جو ، چغندر قند و کلزا حدود 90درصد حجم بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: بیمه محصولات کشاورزی استان در مقایسه با سطح پیش بینی که بالغ بر 800هزار هکتار بوده است حدود 50درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان ، بارندگی های مناسب و تاخیر در پرداخت مطالبات (بیمه خسارت) را از دلایل کم رغبتی کشاورزان استان برای بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی که 54درصد حق بیمه آن را دولت پرداخت می کند به منزله حمایت از کشاورزان در برابر حوادثی است که همواره در کمین کشاورزی است و نباید از آن غافل بود.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان وی با بیان اینکه امنیت بخش کشاورزی استان با بیمه گره خورده است افزود: چنانچه کل 1.2میلیون هکتار زمین های دیم و آبی استان زیرپوشش قرار گیرد بخش کشاورزی استان پویا و کاملا' اقتصادی خواهد شد و مسیر توسعه آن و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش هموارتر می شود.

** تقاضای کشاورزان برای تمدید فرصت بیمه
آلاله گفت: تعداد زیادی از کشاورزان مناطق شمالی خوزستان و شادگان به دنبال سیلاب هفته گذشته که منجر به آسیب رسیدن به زمین های همجوار رودخانه دز و کارون شده خواستار تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی خود شده اند.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه 30دی آخرین فرصت برای بیمه کشاورزی بوده است افزود: هم اکنون در حال پیگیری برای تمدید 10روزه زمان بیمه محصولات کشاورزی استان هستیم تا زمین های کشاورزی که در معرض سیلاب اخیر قرار گرفته اند زیرپوشش بیمه قرار گیرند.
وی گفت: بارها از طریق رسانه ها از کشاورزان استان خواسته شده بود محصولات خود را در برابر حوادث طبیعی(سیل ، تگرگ ، خشکسالی وآفات) بیمه کنند ولی نسبت به این مساله بی توجه کردند افزود: احتمال تمدید فرصت بیمه بسیار ضعیف بوده زیرا سامانه بیمه بانک کشاورزی بسته شده است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید