آخرین وضعیت رهاسازی آب از سدهای دز و کرخه

آخرین وضعیت رهاسازی آب از سدهای دز و کرخه
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر میزان رهاسازی آب از سد دز و کرخه را کاهش داده‌ایم و منتظر شرایط بارشی هستیم که برای امروز و فردا پیش بینی شده است.
هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت رهاسازی آب از سد دز و کرخه اظهار کرد:  در حال حاضر میزان رهاسازی آب از سد دز حدود 800 تا 900 متر مکعب در ثانیه است در حالی که این میزان رهاسازی پیش از این حدود یک هزار و 100 متر مکعب در ثانیه بود.
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: همچنین میزان رهاسازی آب از سد کرخه را به حدود 350 تا 400 متر مکعب بر ثانیه کاهش داده‌ایم و منتظر بارش‌های پیش بینی شده برای امروز و فردا هستیم و پس از آن در خصوص میزان رهاسازی تصمیم‌گیری می‌کنیم.
حسونی زاده با بیان اینکه آنچه که سایت‌های هواشناسی اعلام کرده‌اند، پیش بینی یک بارش بسیار سنگین در بالا دست است، ادامه داد: میزان رها سازی از سدهای دز و کرخه پس از بارش‌های پیش بینی شده به دوام و شدت بارش‌ها بستگی دارد. با توجه به شرایط تحمیلی این بارش‌ها بر روی مخازن می‌توان در خصوص میزان رهاسازی آب تصمیم گیری کرد.
وی عنوان کرد: آنچه که تاکنون رهاسازی انجام گرفته است، به منظور ایجاد فضایی در مخازن برای مدیریت آب و کنترل سیلاب‌های احتمالی بوده است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید