لایروبی رودخانه ها اعتبار ندارد

لایروبی رودخانه ها اعتبار ندارد
سازمان برنامه و بودجه کشور، حاضر به تامین اعتبار لایروبی رودخانه های استان نیست

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، صبح امروز مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در جلسه بررسی شرایط منابع آبی و اقدامات انجام شده در حوضه های کرخه و کارون، ضمن تقدیر از زحمات همه دستگاه های درگیر در بحران سیل اخیر گفت:خوشبختانه با تعامل مناسب و حضور پررنگ همه مسئولان از جمله استاندار محترم در بحران سیل اخیر شاهد کمترین میزان خسارت بودیم و اگر این همگرایی وجود نداشت، یقینا حجم خسارت بسیار بیشتر می شد.

"محمدرضا شمسایی" ضمن رد بعضی آمارها در مورد میزان خسارت سیل اخیر به کشاورزان افزود: برخلاف آمارهای منتشر شده، طبق اسناد رسمی کمتر از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی به زیر سیل رفت که از این میزان نیز مساحتی کمتر از یکهزار هکتار خارج از حریم بستر رودخانه ها بوده است و مابقی اراضی در بستر رودخانه ها بودند.

وی به ضرورت لایروبی رودخانه ها نیز اشاره کرد و افزود:در طی ۱۰ سال گذشته، توانستیم هفت و نیم میلیون مترمکعب از مساحت رودخانه های استان را لایروبی کنیم که برای لایروبی کامل رودخانه های استان به اعتباری افزون بر ۴۷۰ میلیارد تومان نیاز داریم که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه کشور حاضر به تخصیص این اعتبار نیست.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این موضوع که لایروبی رودخانه ها کاری دائمی میباشد، تصریح کرد: کارهای مطالعاتی لازم در مورد لایروبی رودخانه ها انجام شده است و وزارت نیرو نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است اما سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را فاقد اولویت، مطرح میکند و حاضر به تامین اعتبار آن نیست.

شمسایی در ادامه گفت: برخلاف بعضی اظهارات غیرکارشناسانه، اگر سدها وجود نداشتند ما امروز شاهد یک بحران بسیار بزرگ در کشور می بودیم. ورودی سد کرخه شش هزار و ۷۶۳ مترمکعب بر ثانیه بود که اگر سد کرخه این حجم آب را مدیریت نمیکرد، کل شهر دشت آزادگان به زیر آب می رفت.

وی در پایان ضمن تقدیر از پشتیبانی دستگاه های مختلف در سیل اخیر افزود: در طی این مدت سازمان آب و برق خوزستان با بسیج همه امکانات از جمله ۱۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از همه ظرفیت های خود در کنار سایر دستگاه های دولتی برای مقابله با این بحران استفاده کرده است که از استاندار و مدیرکل بحران انتطار داریم تا زمان رفع کامل همه مشکلات،خدمات رسانی سایر دستگاه ها را متوقف نکنند.




0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید