هواشناسی خوزستان نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد

هواشناسی خوزستان نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد
اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای نسبت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این استان به دنبال وقوع بارندگی از روز سه شنبه هشدار داد.
به گزارشروابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی ، از اواسط روز سه شنبه تا اواسط روز شنبه هفته آینده خواهد بود.
بر اساس این اخطاریه، در این مدت افزایش ابر، رگبار ، رعد وبرق، به ویژه در ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان و در بقیه نقاط به صورت منطقه ای مورد انتظار است که سبب آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها می شود؛ در این مدت بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود و شمال خلیج فارس نیز در این ایام مواج خواهد بود.
در این اخطاریه آمده است: بیشترین حجم بارش ها دراواخر روز سه شنبه تا اوایل چهارشنبه و نیز اواخر روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه درمناطق شمال ، شمال شرقی و شرق خوزستان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز ، کارون و مارون است.
در این اخطاریه آمده است: در روز چهارشنبه شاهد وزش باد قابل ملاحظه و گاهی به نسبت شدید و وقوع تندباد لحظه ای در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان خواهیم بود که احتمال برخاستن گرد و غبار محلی وجود دارد.
' با توجه به حجم بارش ها به ویژه در حوضه های آبریز سدهای خوزستان، توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای این استان در جهت کاهش خسارات احتمالی ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.'
این اخطاریه می افزاید: همچنین به عموم مردم توصیه می شود از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، بیشترین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تا 20 بهمن، در حسینیه اندیمشک با 821.1 میلیمتر گزارش شده است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید