آبگیری مجدد کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی با موفقیت به پایان رسید

آبگیری مجدد کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی با موفقیت به پایان رسید
به منظور انتقال آب باکیفیت و پایدار به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر، آبگیری مجدد کانال اصلی پای پل به اتمام رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان در طی چهار شبانه روز فعالیت مستمر، 18 نقطه ازنقاط تنظیم آب از نوع آمیل این کانال، بازتنظیم شده و عملیات انتقال آب به ایستگاه پمپاژ ام الدبس با موفقیت انجام شد.
"یعقوب کرمی" با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای پایین دست گفت: گشت شبانه روزی کارگران متخصص شرکت جهت رفع مشکلات غیر قابل پیش بینی همچنان درمسافت طولانی این کانال ادامه دارد تا خللی در روند انتقال آب بوجود نیاید.
وی تامین آب زراعی زمین های کشاورزی تحت پوشش این کانال را نیز از اولویت های شرکت متبوع خود اعلام کرد و گفت: همزمان با انتقال آب آشامیدنی، آبیاری بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با آبگیری 19 کانال فرعی منشعب شده از کانال اصلی پای پل از سر گرفته شد.
تعمیرات اساسی در کانال پای پل کرخه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سه ماه در سه بازه به حدود ۴۹ کیلومتر اخیراً به اتمام رسید.
با انجام تعمیرات و ترمیم شکستگی‌های کانال‌پای، از این پس مشکل قطعی آب در طرح غدیر به حداقل رسیده و انتقال آب باکیفیت به‌صورت مداوم انجام خواهد شد.  
شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل شبکه های دشت اوان، دوسالق، ارایض و باغه جمعاً  ۶۵ هزار هکتار از اراضی مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در بر می گیرد و کانال اصلی این شبکه (پای پل) ۱۰۷ کیلومتر طول دارد.
این کانال علاوه بر مصارف کشاورزی، آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر را تامین می کند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید