ارتفاع آب سد کرخه ۴ متر بالاتر از تراز نرمال

ارتفاع آب سد کرخه ۴ متر بالاتر از تراز نرمال
معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: ارتفاع آب در سد کرخه هم‌اکنون ۲۲۴ متر است و ۴ متر بالاتر از تراز نرمال است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، حمیدرضا لشکری افزود: امروز میزان ورودی آب به سد کرخه 2 هزار و 287 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد 2 هزار و 400 مترمکعب بر ثانیه است که از تراز نرمال بالاتر است و در شرایط ریسکی مشغول به کار هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارش باران در روزهای آینده خروجی سد کرخه افزایش یافته است که سد کرخه فضای مناسبی برای ذخیره ورودی آینده داشته باشد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش تراز سد کرخه، عنوان کرد: شرایط در حوره کرخه خیلی مطلوب نیست و تراز سد کرخه هم‌اکنون 224 متر است و 4 متر بالاتر از تراز نرمال یعنی 220 متر است.
وی گفت: بالاترین تراز در سد کرخه 226 متر است و در صورت رسیدن به این تراز مدیریت آب سد کرخه مشکل است و هر میزان آب ورودی به سد از آن خارج می‌شود.
لشکری با اشاره به کاهش آب ورودی به سدهای خوزستان، اظهار کرد: دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز 2 هزار و 983 مترمکعب بر ثانیه است و باوجود کاهش ورودی آب به سدها ولی همچنان میزان ورودی بالا است.
وی گفت: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد دز یک هزار و 511 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن 2 هزار مترمکعب بر ثانیه، میزان ورودی در سد گتوند 396 مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن یک هزار و 450 مترمکعب بر ثانیه است و در سد مارون میزان خروجی آب 200 مترمکعب بر ثانیه و میزان ورودی آب 264 مترمکعب بر ثانیه است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید