تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در چهار هکتار از باغ مرکبات دزفول

تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در چهار هکتار از باغ مرکبات دزفول
ساخت وسازهای غیرمجاز در چهار هکتار از باغ های مرکبات شهرک محمد ابن جعفر با دستور مقام قضایی تخریب شدند.

نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول روز دوشنبه در جریان تخریب این ساخت و سازها در جمع خبرنگاران گفت: امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری مصوبه مجلس و با دستور مقام قضایی، ساخت وساز و دیوارکشی حدود چهار هکتار باغ تقسیم شده به ۱۰ قطعه تخریب شدند.
محمد خورشیدزاده با بیان اینکه این باغ‌ها زیرحد نصاب قطعه‌بندی شده بودند، افزود: این ساخت وساز و دیوارکشی‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی انجام شده بودند که با حکم قضایی قلع و قمع شدند. 
وی جلوگیری از ساخت و ساز در باغ‌ها را دلیل تخریب دیوارکشی آنها عنوان کرد و گفت: باغ‌هایی که در آنها اقدام به ساخت ویلا شده است با طی مراحل اداری و قانونی تخریب می‌شوند.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: هفته گذشته نیز ساخت و سازهای یک باغ ۲ هکتاری که به ۹ قطعه تقسیم شده بود، تخریب شدند.
وی با بیان اینکه تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول ادامه دارد، اظهارداشت: ۳۱ مورد ساخت وساز غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول از ابتدای امسال تاکنون تخریب شده است. 
خورشیدزاده افزود: حدود ۴۰ باغ مرکبات از پارسال تاکنون بدلیل ساخت وساز غیرمجاز پلمب شده‌اند تا تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: افزون بر ۶۰۰ پرونده در ۶ ماه نخست امسال درخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات در محاکم قضایی تشکیل شده است.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول افزود: افزون بر یکهزار و ۶۰۰ پرونده در سال‌های اخیر درخصوص ساخت وساز غیرمجاز و تغییر کاربری کشاورزی در دادگستری دزفول تشکیل شده است.

استفاده غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی، کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی و ایجاد مشکلات جدید در حوزه‌ محیط زیست از جمله پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دزفول است.




0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید