نشست هماهنگی تامین آب محصولات تابستانه شبکه های آبیاری شمال خوزستان برگزار شد

نشست هماهنگی تامین آب محصولات تابستانه شبکه های آبیاری شمال خوزستان برگزار شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آمادگی بخش های مختلف بهره برداری، تعمیرات و پشتیبانی این شرکت جهت تامین آب محصولات تابستانه شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز،"محسن سعادت فر" در نشست مشترک معاونین و مدیران بخش های عملیاتی شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: با توجه به اهمیت ایستگاههای پمپاژ در شبکه، ضروری است ضریب پایداری الکتروپمپ های هر ایستگاه مورد بررسی قرار گرفته و دستگاههای معیوب، رفع نقص شود.
وی تامین مستمر آب برای مشترکان طرف قرارداد را وظیفه ای راهبردی برای شرکت عنوان کرد و گفت: کلیه تجهیزات تامین کننده آب و پشتیبان کننده باید در فرصت باقی مانده تا آغاز قراردادهای تابستانه بازبینی و در صورت لزوم رفع نقص گردد.
سعادت فر اهمیت تامین آب آشامیدنی شهرهای پائین دست را یادآور شد و افزود: در کانال پای پل اقدامات لازم جهت تامین آب کشاورزی اراضی تحت پوشش و نیز انتقال آب آشامیدنی به ایستگاه پمپاژ ام الدبس پیش بینی گردد.
در فصل زراعی تابستانه و پاييزه قریب به 30 نوع کشت مختلف از قبيل ذرت،گوجه فرنگی،هندوانه،خربزه،سبزيجات وكدو در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان به بار می نشیند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی قریب به 180 هزار هکتار برعهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید