لایروبی 390 هزار متر مکعب از زهکش های شبکه آبیاری دز

لایروبی 390 هزار متر مکعب از زهکش های شبکه آبیاری دز
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: در منطقه غرب شبکه آبیاری دز، زهکش های مهمی در حوزه شهرستان شوش ، محدوده شهر آزادي و هفت تپه لایروبی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر گفت: در این مدت در منطقه غرب شبکه آبیاری دز، زهکش های مهمی در مناطق حوزه شهرستان شوش، حدفاصل روستای  باقر تا اردوگاه شهيد مهران زاده ، محدوده شهر آزادي و  هفت تپه لایروبی شده است.
"محسن سعادت فر"به اهمیت زهکش ها در منطقه شرق شبکه آبیاری دز اشاره کرد و افزود: در این منطقه نیز، عملیات لایروبی زهکش های سلیمه در منطقه دیلم و میانرود، چغامیش حدفاصل روستاهای دولتی و فضیلی، سخیری در حدفاصل  شهر منتظران، حوزه شرکت شهید بهشتی و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه زهکش ها علاوه بر انتقال زه آب زمین های کشاورزی، عموماً به عنوان مسیل نیز عمل می کنند؛ افزود: به منظور بهبود عملکرد این زهکش ها لازم است هر سال کار لایروبی انجام شود تا مشکلی برای اراضی کشاورزی بوجود نیاید.
مدير عامل شرکت بهره برداري از شبکه هاي آبياري شمال خوزستان از ساکنان مناطق مسکوني محدوده تاسيسات شبکه آبياري دز بويژه زهکش هاي شبکه درخواست کرد از ريختن زباله و موادزايد در کانالها و زهکشهاي شبکه جدا خودداري کنند تا در روزهاي بارندگي دچار مشکل آبگرفتگي نشوند.
به گفته سعادت فر تا پایان سال حدود 600 هزار متر مکعب لایروبی در زهکش های شبکه آبیاری دز در دستور کار شرکت قرار دارد.
 زهکش ها در شبکه هاي آبياري نقش اساسي را در جمع آوري و دفع آبهاي سطحي در موقع بارندگي و نيز جلوگيري از شور شدن خاک زمينهاي کشاورزي و درنتيجه کاهش عملکرد محصولات بر عهده دارند.  
شبکه آبياري دز در شمال خوزستان با داشتن بيش از  هزارو سيصدو هفتاد کيلومترکانال و زهکش، يکي از بزرگترين شبکه هاي آبياري و زهکشي کشور است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید