عملیات ترمیم کانال های آبیاری منطقه شمال خوزستان آغاز شد

عملیات ترمیم کانال های آبیاری منطقه شمال خوزستان آغاز شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری ازآغاز عملیات ترمیم پوشش بتنی کانال های شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز "محسن سعادت فر" گفت: در طرح ترمیم پوشش بتنی کانال های شبکه آبیاری دز، بیش از 10 هزار مترمربع، ترمیم بتن پیش بینی شده است.
وی با اشاره به شناسائی نقاط قابل ترمیم و مستند سازی تصویری آنها افزود: در مجموع حدود 60 کانال در منطقه غرب و 50 کانال در مناطق شرق و سبیلی شبکه آبیاری دز در نقاط مشخص، دچار شکستگی قالب بتن شده است که برای ترمیم آنها با هماهنگی معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان برنامه ریزی شده است.
سعادت فر یکی از نقاط بحرانی را کانال موسوم به E4 در منطقه شرق شبکه آبیاری دز اعلام کرد که به تنهائی به حدود 3500 متر مربع پوشش بتنی جدید نیاز دارد.
وی با اشاره به تعدد نقاط قابل ترمیم در شبکه آبیاری کرخه شمالی تاکید کرد: در مرحله اول با بکارگیری پیمانکار محلی، عملیات ترمیم بتن در سطحی بیش از 2100 مترمربع در کانال های فرعی این شبکه آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان بارندگی و فرصت قطع آب کانال ها را بهترین زمان برای تعمیرات کانال های آبیاری عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود ترمیم کانال های مورد نظر حداکثر تا پایان سال جاری ادامه یابد.
به گفته سعادت فربدلیل محدودیت میزان ترمیم پوشش بتنی برنامه ریزی شده، ترمیم بتن کانال های مورد نظر بر اساس اولویت و اهمیت انجام خواهد شد.
شبکه آبياري دز در شمال خوزستان با داشتن بيش از هزارو سيصد و هفتاد کيلومترکانال و زهکش، يکي از بزرگترين شبکه هاي آبياري و زهکشي کشور است.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید