خدمات متنوع فنی به مشترکان شبکه های آبیاری شمال خوزستان ارائه می شود

خدمات متنوع فنی به مشترکان شبکه های آبیاری شمال خوزستان ارائه می شود
در نه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 886 مورد خدمات کارشناسی در دفتر فنی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان به افراد حقیقی و حقوقی ارائه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، معاون فنی و مهندسی این شرکت با اعلام این خبر افزود: خدمات فنی و مهندسی این شرکت موضوعات متنوعی از قبیل تقاضای تعیین حریم تاسیسات آبیاری،تقاضای تامین آب، جابجائی دریچه آبیاری، اظهارنظر کارشناسی در خصوص رفع تصرف حریم تاسیسات ناشی از طرح های عمرانی ادارات مختلف خدماتی گاز،آب وبرق را در بر می گیرد.
"ناصر بهمنش فر" با اشاره به اهمیت رعایت حریم شبکه های آبیاری تاکید کرد: تاسیسات آبیاری شامل کانال ، زهکش و سدهای تنظیمی و انحرافی سرمایه ملی بوده و با بودجه عمومی دولت برای رونق بخش کشاورزی بوجود آمده است و قانون گذار به سبب حساسیت تاسیسات آبیاری و نقش آن در رونق اقتصادی منطقه، برای حفظ و نگهداری این قبیل تاسیسات، قوانین خاص و ویژه ای وضع و تدوین نموده است.
وی خاطر نشان کرد: بهترین مرجع برای تعیین محدوده حریم هر کانال یا زهکش آبیاری فقط دفتر فنی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان است و افراد حقیقی و حقوقی قبل از هرگونه ایجاد بنا و یا خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات باید حریم تاسیسات را استعلام کنند.
بهمنش فر دلیل تعیین حریم برای تاسیسات آبیاری را تسهیل درتامین و انتقال آب عنوان کرد و گفت:  وقتی حریم کانال یا زهکش تصرف می شود؛ انجام عملیات بهره داری شامل تقسیم و توزیع آب و تعمیرات شبکه به خصوص توسط دستگاه ماشین آلات سنگین دچار مشکل می شود و گاهی وجود دیوار، بنای ساختمانی و توری حصاری(فنس)، مسیر تردد خودروها و ماشین آلات بهره برداری و تعمیرات را مسدود می کند.
وی به خطرات نقض حریم شبکه اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از حوادث سقوط در کانال های آبیاری که بعضاً با خطرات جانی همراه بوده است؛ ناشی از عدم رعایت قانون و ساخت و ساز و تردد غیرمجاز در در حریم شبکه های آبیاری است.
شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیش از 180هزارهکتار از اراضی شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک را تحت پوشش دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید