عملیات ترمیم کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز آغاز شد

عملیات ترمیم کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز آغاز شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عملیات ترمیم بیش از 150 نقطه کانال موسوم به E2 در منطقه شرق آبیاری دز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "محسن سعادت فر" گفت: نقاط قابل ترمیم این کانال در حد فاصل مقسم های D1 و D3 به طول حدود 6 کیلومتر بازسازی می شود.
وی پیش بینی کرد کارترمیم این کانال حدود سه هفته ادامه داشته باشد.
به گفته سعادت فر در با وجود کاهش بارندگی ها و فرصت محدود قطع آب در کانال های آبیاری منطقه شمال خوزستان، در دو ماه آذر و دی سال جاری بیش از 640 متر مکعب بتن کاری در سازه کانال ها انجام شده است.
وی افزود: در این مدت دو ماهه نقاطی از 11 کانال در منطقه شرق و9 کانال در منطقه غرب شبکه آبیاری دز و نیز 6 کانال در شبکه آبیاری کرخه شمالی ترمیم و بازسازی شده است.
سعادت فر تاکید کرد: با هماهنگی معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، کار ترمیم نقاط تخریب شده کانال های آبیاری دز و کرخه شمالی تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت.   
شبکه آبياري دز در شمال خوزستان با داشتن بيش از 1370 کيلومترکانال و زهکش، يکي از بزرگترين شبکه هاي آبياري و زهکشي کشور است.
کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل به مساحت ناخالص ۶۵ هزار هکتار و نیز تامین بخشی از آب شرب اهواز،آبادان و خرمشهر را به عهده دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید