نشست هماهنگی تامین آب در شبکه های آبیاری شمال خوزستان برگزار شد

نشست هماهنگی تامین آب در شبکه های آبیاری شمال خوزستان برگزار شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی با مسئولان محلی و نمایندگان کشاورزان در روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "محسن سعادت فر" گفت: کاهش شدید منابع آبی و ضرورت مدیریت تامین و توزیع آب در شرایط فعلی و تابستان سال جاری از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست ها بوده است.
وی جلسات تخصصی با فرمانداران شهرهای دزفول و شوش و نیز چندین نشست با انجمن صنفی کشاورزان دزفول را از جمله این نشست ها عنوان کرد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده در این جلسات، مقرر شد تامین آب کشت های دائم و زمستانه با رعایت اصل صرفه جوئی در مصرف انجام شود.
سعادت فر با اشاره به مصوبه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان در خصوص برنامه ریزی و مدیریت منابع و مصارف آب در خرداد و فصل تابستان و تخصیص آب به نیازهای مختلف شرب،کشاورزی،صنعت،نیشکر،زیست محیطی و...تاکید کرد: سعی بر این است که کشت های ذرت بهاره که پیش از نیمه فروردین ماه امسال کشت شده اند از محل صرفه جوئی در مصرف تامین شوند.
به گفته سعادت فر در خصوص وضعیت کشت تابستانه، رایزنی ها همچنان ادامه دارد و آنچه که فعلا مشخص این است که در تابستان امسال قطعا شرایط کشت مطابق معمول نبوده و آب کشت های پرمصرفی مثل شلتوک تامین نخواهد شد.
شرکت بهره برداری شمال خوزستان مدیریت تامین آب اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید