خوزستان رتبه نخست تولیدات کشاورزی است/ لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع تکمیلی

خوزستان رتبه نخست تولیدات کشاورزی است/ لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع تکمیلی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوزستان کلکسیونی از اولین های کشاورزی ایران است و در مجموع تولیدات نیز رتبه یک کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جواد سعادتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در جلسه شورای اداری استان خوزستان، اظهار کرد: خوزستان کلکسیونی از اولین های کشاورزی ایران است و در مجموع تولیدات نیز رتبه یک کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید سالانه محصولات کشاورزی خوزستان به ارزش 60 هزار میلیارد تومان، گفت: اصلی ترین پروژه استان فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری است که با دستور رئیس جمهور نسبت به جمع بندی برای تسریع اجرایی شدن طرح اقدام می کنیم چون اگر از آن غافل شویم شاید زمان اجرایی شدن آن مثل فاز اول تا 15 سال زمان می‌برد.

وزیر جهاد کشاورزی افرود: این پروژه 200 هزار نفر اشتغالزایی دارد و سالانه تولید 116 هزار میلیارد تومان محصولات کشاورزی را خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه کشاورزی چون آب از کشت جدا است، این یک ضعف محسوب می‌شود و جدایی آب و خاک باعث چالش شده است؛ اگر آب تخصیصی را در زمان خود به ما اعلام کنید با الگوی کشت آن را مدیریت می کنیم تا تولید محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نشود؛ مثلا سبزی و صیفی کشور در خوزستان تولید می شود و نباید شب عید در بازار با مشکل مواجه شویم.

سعادتی نژاد بیان کرد: در مورد گردوغبار و آبخیزداری از نظر قانونی اعتبارات موجود را در استان هزینه می‌کنیم و در صورت وجود دستور ویژه نیز تمکین می کنیم.

وی گفت: برای قیمت خرما دوشنبه در شورای قیمت گذاری مسئله بررسی شد که 10 هزار تُن خرمای مازاد در انبار داریم و حالا هم تولیدات جدید دارند؛ در صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره ارزش این استان مشکل دارند و راه حل آن تسهیل امر برای سرمایه گذاران است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه الگوی کشت را بر اساس بیلان دشت‌ها حتما بازنگری می‌کنیم، بیان کرد: برای این کار به کمک وزارت نیرو نیاز داریم؛ با کشاورزی قراردادی و الگوی کشت فضا را مدیریت می‌کنیم.

وی افزود: خسارت‌های کشاورزی پرداخت نشده و در خصوص استمهال تسهیلات نیز بله کاری انجام نشده که انجام هر دو را در دستور کار قرار می دهیم.




0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید