تعمیردریجه های شبکه های آبیاری شمال خوزستان بصورت مستمر انجام می شود

تعمیردریجه های شبکه های آبیاری شمال خوزستان بصورت مستمر انجام می شود
بیش از 856 دریچه آبیاری در شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی از ابتدای تابستان امسال بازسازی یا تعمیر شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، رئیس اداره تجهیزات مکانیکی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبرگفت: از این تعداد بیش از 750 دریچه آبیاری در شبکه آبیاری دز و مابقی در شبکه آبیاری کرخه شمالی به منظور بهبود خدمات رسانی به مشترکان و توزیع مستمر و مطمئن آب، نوسازی شده است.
"سید مهدی شاهرکن الدینی" افزود: برخی از دریچه ها بدلیل استفاده مکرر و برخی نیز بدلیل سرقت توسط افراد سودجو معیوب می شود که با توجه به نیاز آبی مزارع بویژه در فصل گرما، درکمترین زمان ممکن تعمیر و راه اندازی مجدد می شوند.
وی تاسیسات شبکه ها بویژه دریچه های آبیاری را سرمایه ملی دانست و گفت تعمیر دریچه ها نقش مهم و اثرگذاری در تامین و توزیع عادلانه آب و نیزجلوگیری از هدررفت آن بویژه در شرایط خشکسالی کم سابقه امسال دارد.
به گفته شاهرکندینی تاسیسات شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی عامل شکوفائی کشاورزی و در واقع شریان اقتصادی منطقه شمال خوزستان است و همه باید نسبت به حفظ و حراست از آنها احساس مسئولیت کنند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وسعتی قریب به ۱۸۰ هزار هکتار برعهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید