ایستگاههای پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی بهسازی شد

ایستگاههای پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی بهسازی شد
شش دستگاه الکتروپمپ شبکه آبیاری کرخه شمالی پس از تعمیرات اساسی، در ایستگاههای پمپاژ شماره 1 و 2 دشت اوان در مدار بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، مدیر امور تعمیرات برقی و مکانیکی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: دو دستگاه الکتروپمپ 520 کیلواتی در ایستگاه شماره یک و4 دستگاه الکتروپمپ 200 و 315 کیلو واتی در ایستگاه شماره 2 دشت اوان پس از تعمیرات اساسی نصب و راه اندازی مجدد شد.
"عبدالعظیم ناسوتی" گفت: با تعمیر و نصب این شش الکتروپمپ، پایداری ایستگاهها در شرایط مطلوبی قرار داشته و نگرانی کشاورزان منطقه در خصوص آبیاری محصولات کشاورزی رفع شده است.
وی همچنین از تعمیرات اساسی آمیل های تنظیم آب در حد فاصل کیلومتر های 39 و 80  کانال پای پل خبر داد و گفت: آبرسانی مستمر به ایستگاه پمپاژ ام الدبس در انتهای کانال و تامین آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان، اهمیت تعمیرات در این کانال را مضاغف می کند.
اراضی زراعی دشت اوان در غرب رودخانه كرخه با استفاده از دو ايستگاه پمپاژ شماره یک و دو آبیاری می شود.  
کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل و نیز تامین بخشی از آب آشامیدنی اهواز، آبادان،خرمشهر و دشت آزادگان را به عهده دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید