عملیات بازسازی کانال آبیاری منطقه شرق شبکه آبیاری دز آغاز شد

عملیات بازسازی کانال آبیاری منطقه شرق شبکه آبیاری دز آغاز شد
معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: ترمیم و بازسازی کانال های اصلی آبیاری منطقه در فرصت بارندگی ها و عدم نیاز آبی مزارع، مشکلات کشاورزان را کاهش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "امیر احسانیان" در حاشیه بازدید از روند بازسازی کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز،  با قدردانی از سازمان آب و برق خوزستان در تخصیص اعتبارات لازم به تعمیرات شبکه خاطر نشان کرد: خشکسالی اخیر بخشی زیادی از توان مدیریت شبکه دز را به تامین و توزیع آب در شرایط کم سابقه کم آبی معطوف کرد و اکنون بازسازی و تعمیرات اساسی شبکه در دستور کار شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان قرار گرفته که در صورت استمرار بارش ها همچنان ادامه می یابد.
وی اهمیت توسعه بخش کشاورزی در دزفول را یادآور شد و افزود: در حالی که شبکه آبیاری دز، شریان اقتصادی منطقه شمال خوزستان به حساب می آید ولی نقش این شبکه در اقتصاد شهرستان دزفول کمتر بیان شده است.
احسانیان تلاش مسئولان محلی و استانی در مدیریت شرایط خشکسالی اخیر را یادآور شد و افزود: در جلسات مختلف مسئولان سازمان آب وبرق خوزستان و شرکت بهره برداری شمال خوزستان با نمایندگان کشاورزان و با هماهنگی نماینده مردم و فرمانداری ویژه دزفول، تبعات خشکسالی مدیریت شد.  
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیز کانال آبیاری موسوم به E4 در منطقه شرق شبکه آبیاری دز را تامین کننده آب بیش از 4 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات حوزه شهرستان دزفول عنوان کرد و گفت: کار ترمیم نقاط تخریب شده تا زمان که امکان قطع آب فراهم باشد ادامه خواهد یافت.
" محسن سعادت فر"  تاکید کرد: با بازسازی مجدد این کانال به میزان قابل توجهی  از هدر رفت آب جلوگیری شده و بازده  انتقال آب افزایش می یابد.
شبکه آبیاری دز ازطریق 740 کیلومتر کانال اصلی وفرعی بیش از 100 هزار  هکتاراز اراضی کشاورزی غرب وشرق رودخانه دز ومنطقه سبیلی در شمال دزفول را آبیاری می کند.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید