قرارداد آب بیش از 63600 هکتار محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان منعقد شد

قرارداد آب بیش از 63600 هکتار محصولات زمستانه در شبکه های آبیاری شمال خوزستان منعقد شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از ثبت قرارداد آب 63 هزار و 653 هکتار از اراضی شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی در این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "محسن سعادت فر" گفت: بیشترین سطح زیر کشت به محصول راهبردی گندم با 26 هزار و457 هکتار اختصاص داشته و پس از آن محصولات ذرت علوفه ای، چغندرقند، کلزا و کاهو قرار دارد.
وی با اشاره به اتمام قراردادهای زمستانه شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرارداد محصولات تابستانه شبکه آبیاری دز در هفته آینده خبر داد وگفت: بدلیل وضعیت منابع آبی محدود، سطح زیر کشت مجاز برای قراردادهای زراعی تابستانه به میزان 50 درصد سال های نرمال، محدود شده است.  
سعادت فر به تاخیر در آغاز عقد قراردادهای تابستانه امسال بدلیل کاهش شدید منابع آبی در سال زراعی گذشته و جاری و لزوم برنامه ریزی دقیق برای مصرف بهینه اشاره کرد وگفت: نحوه عقد قرارداد آب محصولات پائیزه با هماهنگی سازمان آب وبرق خوزستان متعاقبا اعلام می شود.
وی اعلام ممنوعیت کشت تابستانه در حوضه شبکه آبیاری کرخه شمالی را بدلیل کاهش شدید منابع آبی یادآور شد و گفت: همکاری بسیار خوبی در این حوضه از سوی کشاورزان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید