زهکش های اصلی شبکه های آبیاری شمال خوزستان لایروبی شد

زهکش های اصلی شبکه های آبیاری شمال خوزستان لایروبی شد
در آستانه فصل بارندگی، بیش از 170 هزار مترمکعب از زهکش های اصلی شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی لایروبی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "محسن سعادت فر" با اعلام این خبر گفت: زهکش های سیاه منصور و جندی شاپور در شبکه آبیاری دز و زهکش های 74 و 76 کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی از جمله زهکش های اصلی شبکه های آبیاری شمال خوزستان محسوب می شوند.
وی کاهش مشکلات زیست محیطی و هدایت آب های سطحی ناشی از بارندگی را از مهمترین اهداف لایروبی زهکش ها عنوان کرد و گفت: زهكش در  شبكه هاي آبياري، نقش اساسي در جمع آوري و دفع آبهاي سطحي در موقع بارندگي و نيز جلوگيري از شوري اراضي كشاورزي وكاهش عملكرد محصولات کشاورزی را برعهده دارد.
سعادت فر با انتقاد از تخليه فاضلاب ومواد زائد در زهكش ها بخصوص زهکش سیاه منصور افزود: فاضلاب شهری و صنعتی که وارد زهکش سیاه منصور می شود رشد علف هاي هرز آبي  را موجب شده و دفعات لایروبی مکرر و هزينه هاي گزاف نگهداري را برشرکت تحميل می کند.
مدير عامل شرکت بهره برداري از شبکه هاي آبياري شمال خوزستان از ساکنان مناطق مسکوني محدوده تاسيسات شبکه آبياري دز بويژه زهکش هاي شبکه درخواست کرد از ريختن زباله و مواد زايد در کانالها و زهکشهاي شبکه جدا خودداري کنند تا در روزهاي بارندگي دچار مشکل آبگرفتگي نشوند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت تامین و توزیع آب را در شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی بر عهده دارد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید