نظام بهره برداری شبکه آبیاری کرخه شمالی اصلاح می شود

نظام بهره برداری شبکه آبیاری کرخه شمالی اصلاح می شود

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از تعیین نماینده برای دریچه های شبکه آبیاری کرخه شمالی و تکمیل تجهیزات تنظیم آب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز"ناصر بهمنش فر" گفت: با همکاری انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش تلاش گردیده آب کافی و مستمر در فصل زراعی تابستان تامین و توزیع شده و با تکمیل تجهیزات اندازه گیری هر دریچه،  نظم نسبی در فرآیند تامین و توزیع آب برقرار شود.
وی به وجود برخی محدودیت ها در تامین آب کشت برنج در کانال های فرعی این شبکه اشاره کرد و افزود: در نشست با کشاورزان، ظرفیت محدود کانال های فرعی منشعب شده از کانال اصلی پای پل در حد فاصل کیلومترهای 78،79،83،105 و 107 و سطح نهائی قابل کشت مورد تاکید قرارگرفت و از کشاورزان این محدوده خواسته شد قبل از هر گونه کشت با امور مشترکین شبکه آبیاری کرخه شمالی هماهنگی نمایند.
به گفته بهمنش فر، جهت تسهیل در عقد قرارداد محصولات تابستانه، در صورت تقاضای مشترکان، استمهال  بدهی قبلی با اخذ چک امکان پذیر است.
معاون شرکت بهره برداری شمال خوزستان تاکید کرد: تامین آب محصولات تابستانه شبکه آبیاری کرخه شمالی صرفاً منوط به تعیین نماینده برای هر دریچه،مراجعه به امور مشترکین و عقد قرارداد آب خواهد بود.
شبکه آبیاری کرخه شمالی شامل شبکه های دشت اوان، دوسالق، ارایض و باغه جمعاً  ۶۵ هزار هکتار از اراضی مناطق وسیعی از حوزه شمال رودخانه کرخه را در بر می گیرد و کانال اصلی این شبکه (پای پل) ۱۰۷ کیلومتر طول دارد.
این کانال علاوه بر مصارف کشاورزی، آب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر را تامین می کند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.