حفاظت از تاسيسات آبياري از اولويت هاي جدي مديريت شبكه هاي آبياري شمال خوزستان است

حفاظت از تاسيسات آبياري از اولويت هاي جدي مديريت شبكه هاي آبياري شمال خوزستان است
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بر اهمیت حفاظت از تاسیسات شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز"محسن سعادت فر" در نشست مشترک با مدیریت حراست و امور محرمانه سازمان آب و برق خوزستان گفت: مشكلات تصرف حريم شبكه و وقوع تخلفات در شبكه اي به اين وسعت، نيازمند امكانات مناسب است تا مشكلات جاري حفاظت از شبكه ها كاسته شود.
وی استفاده از سیستم های هوشمند حفاظتی را راهکاری مهم در افزایش ضریب اطمینان حفاظتی شبکه های آبیاری عنوان کرد و افزود: سیستم های امنیتی هوشمند به عنوان چشم بیدار، نقش مهمی در کاهش تخلفات در تاسیسات شبکه ایفا می کند.
سعادت فر انتقال مطمئن و پایدار آب آشامیدنی به شهرهای پایین دست کانال پای پل را یادآور شد و گفت: حفظ و حراست از تاسیسات شبکه آبیاری کرخه شمالی، از اولویت های اساسی شرکت است.
به منظور بررسی وضعیت حفاظتی شبکه های آبیاری شمال خوزستان،"حسین خادم" مدیریت حراست و امور محرمانه سازمان و هیئت همراه از سد تنظیمی دز، ایستگاه پمپاژ اصلی سبیلی، سد انحرافی دز، سد تنظیمی کرخه، ایستگاه های پمپاژ شماره یک و دو دشت اوان،کانال اصلی پای پل، برخی اماکن اداری، رفاهی و جنگل کوی سوم شعبان دزفول بازدید کردند
در پایان این بازدید در نشستی مشترک، موضوعاتی از قبیل محصور نمودن تاسیسات، استفاده از سیستم های هوشمند حفاظتی،کمبود نیروی انسانی، املاک متعلق به سازمان، تامین اعتبارات مورد نیاز و اقدامات ستادی و عملیاتی در بخش حراست و حفاظت از شبکه ها مطرح و راهکارهای لازم ارائه گردید.
شبکه آبیاری دز در شمال خوزستان اراضی کشاورزی مناطق غرب وشرق رودخانه دز  و نیز منطقه سبیلی را آبیاری می کند.
شبکه آبیاری کرخه شمالی علاوه بر آبیاری  دشت های  اوان، دوسالق، ارایض و باغه، بخشی از آب آشامیدنی شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر را تامین می کند.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید