کانال آبیاری مجاورروستای انجیرک دزفول ترمیم شد

کانال آبیاری مجاورروستای انجیرک دزفول ترمیم شد
معاون تعمیرات شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از ترمیم و بازسازی کانال موسوم به E2L9 در محدوده روستای انجیرک شهرستان دزفول خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز،"حمید تفرقی" گفت: این کانال حدود 800 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه شرق شبکه آبیاری دز را آبیاری می کند که تعمیرات ضروری آن در حد فاصل ابتدای کانال تا تقاطع جاده آسفالته صفی آباد دزفول به طول 3 هزار و 500 متر در دستورکار قرار گرفت.
وی یکی از مشکلات قدیمی این کانال را اسکان غیرمجاز درحد فاصل 1000 متر اول این کانال و کانال بزرگ موازی آن عنوان کرد و گفت: در مرحله اول با یک طرح ضربتی، کلیه بناهای ایجاد شده با هماهنگی حریم بانی شرکت جمع آوری و از حریم کانال رفع تصرف شد.
تفرقی تاکید کرد: اسکان غیر مجاز در مجاورت این کانال علاوه بر مشکلات زیست محیطی برای اهالی روستا، باعث شده بود که تردد روزانه عوامل توزیع آب از جاده دسترسی کانال امکان پذیر نباشد و همین امر شرایط را برای تردد جانوران موذی و ایجاد حفره های متعدد در بدنه کانال فراهم آورده بود.
به گفته وی در فاز دوم کار، بیش از 20 نقطه از کانال بویژه در 2500 متری بعدی کانال، در مدت زمان 24 ساعت فرصت قطع آب، با رعایت استانداردهای لازم، ترمیم و بازسازی و از فرار آب جلوگیری شد.
شبکه آبیاری دز در منطقه شمال خوزستان آب مورد نیاز قریب به 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به مناطق غرب و شرق رودخانه دز و نیز منطقه سبیلی در شمال دزفول هدایت می کند.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید