ایجاد شهرک کشاورزی در خوزستان پیگیری می‌شود

ایجاد شهرک کشاورزی در خوزستان پیگیری می‌شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ایجاد شهرک کشاورزی در خوزستان در بخش‌های مختلف زراعت، شیلات و دامپروری به صورت ویژه در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی سه شنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهم ترین موضوع مورد نیاز در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال توجه به بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات است.

وی گفت: برنامه های مختلفی با توجه به ظرفیت‌های استان بزرگ خوزستان در برنامه کاری استانداری است که بر اساس آن، معیارهایی که می تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال شود را دنبال می‌کنیم.

فتوحی ادامه داد: یکی از مباحثی که مدنظر توسعه و رونق صنایع در استان است،افزایش صادرات به کشورهای همسایه با خوزستان به ویژه عراق است.

وی افزود:همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی صنایع به ویژه در بخش کشاورزی از دیگر اهداف اقتصادی در خوزستان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصای استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور از خوزستان تامین می‌شود توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه وصولی بانک‌ها در خوزستان با خروجی آنها از جمله پرداخت تسهیلات باید همخوانی داشته باشد، افزود: نقدینگی برخی شرکت های بزرگ خوزستان در تهران و استان های دیگر انجام می شود و این موضوع باعث می شود تا بانک‌های خوزستان در پرداخت تسهیلات قدرت کمتری داشته باشند.

فتوحی بیان کرد: گردش مالی شرکت‌های بزرگ استان که از منابع خوزستان استفاده می‌کنند باید در استان انجام شود و به طور جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد:دستگاه‌ها و به ویژه شرکت‌های بخش خصوصی باید از دانش‌آموختگان خوزستان استفاده کنند و از علم و دانش آنها در چرخه اقتصادی استان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در خوزستان ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی وجود دارد افزود: وجود این مرز آبی می طلبد که بنادر موجود در خوزستان را رونق دهیم تا محلی برای تولید درآمد و ایجاد اشتغال باشد.




0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید