سرریز ارتباطی دز و کرخه رفع تصرف شد

سرریز ارتباطی دز و کرخه رفع تصرف شد
در پی ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم سرریز ارتباطی موسوم به اسپیل سگوند در منطقه غرب شبکه آبیاری دز، اقدامات قانونی در دستور کار حریم بانی شرکت بهره برداری شمال خوزستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، معاون بهره برداری این شرکت با اعلام این خبر افزود: حریم سمت راست این سرریز با ایجاد ساخت و ساز در قالب کارگاه ماسه شوئی در تصرف غیر مجاز قرار گرفته بود که پس از بررسی دفتر فنی و پیگیری قضائی دفتر حقوقی شرکت، مجوز قانونی لازم جهت رفع تصرف اخذ و حکم مربوطه با حضور نیروی انتظامی اجرا شد.
"بهمن افشار" با اشاره به ضرورت عملیات لایروبی و نگهداری کانالها و زهکشها و مجاری آبیاری بیان کرد: هرگونه اقدام قانونی در رفع تصرف از حریم شبکه برای احقاق حقوق کشاورزان و تامین مطمئن آب اراضی کشاورزی صورت می گیرد.
وی با ابراز گلایه از ساخت و سازهای غیر مجاز در شبکه های آبیاری افزود: وقتی فردی در حریم کانال ها و زهکش ها اسکان و یا ساخت و ساز می کند و یا در این محدوده دیوار کشی و کار ساختمانی انجام می دهد باید توجه کند که هر مقدار که هزینه می کند در واقع اتلاف سرمایه کرده است؛ چرا که پس از شناسائی و گزارش تخلف، اقدامات قضائی انجام شده و با حکم مرجع قانونی، بنای غیر مجاز تخریب می شود.  
اسپیل (سرریز) سگوند در منطقه غرب شبکه آبیاری دز سازه ای به طول حدود یک کیلومتر است که در مواقع ضرورت، آب رودخانه دز را از کانال موسوم به W2 به رودخانه کرخه منتقل می کند.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز وکرخه شمالی را برعهده دارد.




0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید