حاج رسولیها: حمایت از تولیدات ایرانی در بخش آب ادامه می یابد

حاج رسولیها: حمایت از تولیدات ایرانی در بخش آب ادامه می یابد
مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حمایت از تولیدات و تجهیزات ساخت داخل ایران، از رویکردهای اصلی بخش آب است و باید مراقبت کنیم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش شبکه خبری آب ایران، مهندس محمد حاج رسولیها این مطلب را در حاشیه نهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب و در نشست مشترک با فعالان بخش خصوصی حاضر در این نمایشگاه بیان کرد.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با وجود محدودیت های منابع مالی و مطالبات شرکت های خصوصی فعال در صنعت آب از دولت، این شرکت ها در نهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب حاضر شده و نوآوری های خود را عرضه کرده اند.
حاج رسولیها افزود: جمهوری اسلامی ایران در بخش سدسازی با اقدام هایی که در دستور کار قرار گرفته، به خودکفایی دست یافته است و درخصوص ساخت تجهیزات نیز تا آنجا که صرفه اقتصادی داشته است، قابل قبول عمل کرده ایم.
وی ادامه داد: حضور این شرکت ها، امید و انگیزه را در میان مدیران دولتی برای رسیدگی به مطالبه های بخش خصوصی بالا می برد و همین امر موجب رشد و توسعه این صنعت خواهد شد.
وی افزود: اجرای بیش از 60 تا 70 درصد پروژه های راهبردی صنعت آب در دست شرکت های آب منطقه ای قرار دارد و تمامی این شرکت ها به تجهیزات و دانش روز نیاز دارند که خوشبختانه شاهد حضور صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه هستیم.
حاج رسولیها تصریح کرد: جای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی در بسیاری از کشورهای جهان خالی است و در نشست با مسئولان ارشد کشور، راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به این مهم، از توان و ظرفیت های موجود بهره بگیریم، افزود: خوشبختانه در راستای حمایت های مالی و همچنین پرداخت بدهی ها، قرار است اوراق مشارکت واگذار شود و همین واگذاری و در اختیار قرار دادن آن به پیمانکاران و صنعتگران است که می تواند نوید روزهای خوب را برای صنعت آب کشور به همراه داشته باشد.
نشست مشترک مدیران عامل شرکت های مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور با فعالان بخش خصوصی، روز جمعه هفدهم آبان ماه برگزار شد.
نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب طی روزهای پانزدهم تا هجدهم آبان ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.



0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید